dijous, 21 de gener del 2010

ÉS L'ESGRIMA ELITISTA?

Curiosament, aquesta és una pregunta que sovint he escoltat al llarg dels 16 anys que fa que practico aquest esport. Però... això de l'esgrima és molt elitista, oi? Deu ser molt car, no? Doncs no!
En primer lloc, no hem de confondre minoritari amb elitista. Que hi hagi relativament poca gent que fa esgrima (uns 900 a Catalunya) no significa que estigui reservat a l'èlit, com passa amb altres esports com el polo, per exemple (per fer esgrima no cal comprar ni mantenir cap cavall).
Si som minoritaris és perquè en aquest país hi ha dos esports principals que es promocionen constantment als mitjans de comunicació (el futbol i el bàsquet), seguit a molta distància per algun altre, com ara el tenis o la fòrmula 1.
Pel que fa al preu, jo em vaig comprar un bon equip d'esgrima quan vaig començar i m'ha fet servei durant els primers 15 anys (i molts més que podria haver durat!... si no m'hagués engreixat una mica, és clar). Per menys de 250€ pots tenir un equip reglamentari de jaqueta, pantalons, espasa, fil de cos, careta i guant (que et durarà molts anys). I per menys de 450€ ho pots tenir tot de primera classe, si vols. Jo, per exemple, m'he comprat un vestit d'esgrima nou (jaqueta i pantalons) per 250€... però és d'una qualitat que em permetria competir a qualsevol campionat del món (si tingués el nivell, és clar). La careta és la mateixa que em vaig comprar al 1994, i les dues primeres espases també (només els hi he hagut de canviar la fulla un cop). I si tinc tres espases és perquè vull... però podria fer perfectament amb una de sola (excepte per competicions).
Pel que fa a la gent que comença amb l'esgrima, el club aporta inicialment tot el material, així que no cal invertir res fins que no estas segur que realment t'agrada i vols continuar fent esgrima. Després ja aconsellem que la gent es compri el guant i la careta per motius d'higiene personal (el material del club és net... però què voleu que us digui? Jo prefereixo suar la meva pròpia careta!)
Amb el temps, poc a poc, la gent es va fent amb el seu propi equip sense gairebé ni adonar-se de la despesa (cal aprofitar el Nadal i l'aniversari per aconseguir que aquells que t'estimen et proporcionin tot el material... ;-))
Així doncs, si voleu jugar a pirates, llogueu "Pirates del Carib"... però si voleu fer un esport diferent, individual, que desenvolupa la coordinació, els reflexos, l'estratègia, la presa immediata de decisions, el respecte per l'adversari, i que us faci suar... apunteu-vos al SAO!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada